Oldalak

2011. július 15., péntek

Prológon jártunk

 Tegnap kezdődött a Mecsek Rallye a szokásos helyszínen (Pécs Pláza) rendezett prológgal. Először pár szlalomos versenyző küzdelmét láthattuk, akik közül kiemelném a Kispolszki alapokra épített szörnyt és az őt terelgető versenyzőt. Na az nagyon kemény volt.

Jött a Rallye2 F csoportja. Úgy ahogy látványos volt, az autók közt egy ritkasággal. Tatra 613, valamikori cseh luxusautó. 3.5, V8, farmotor, hátsókerékhajtás, léghűtés. (Egy utcai Totalcar tesztje)

Rallye2 A/N. Egy két üdítő kivétellel unalmas és látványtalan volt. Persze az ember itt csak a két Ladától várt keresztben autózást, az elsőkerekes társaiktól a látványt a tempó jelentette volna ( tényleg tisztelet a kivételnek), de ez elmaradt. Mindenki tisztában van vele, hogy a prológ eredménye nem számít az értékelésbe, de ha már kiment az a pár száz érdeklődő, csütörtökön, a munkájukat sokan otthagyva, befizetve az 1500Ft-s belépőt, tűző napon álldogálva, akkor legalább lásson is valamit. 

Na de jött a Rallye2 M csoportja, az ORB delegáció. Na az jó volt. Csúszkálás nem volt, de legalább tempósan közlekedett az egész csoport. Kivétel ez alól csak Ifj. Ranga Laci volt. Na ott volt csúszkálás is. Gyönyörűen kergette végig a gumik közt a Mitsut. Emelem kalapom.

Következett egy olyan dolog amit nem igazán értettünk a rendező részéről. Gondolom meg volt az oka ennek az időtervnek, külső szemlélőként azonban érthetetlen volt. Délután háromkor elkezdődött a prológ. Ezzel nincs is gond. A Rallye2 teljes mezőnye lement kb. négy órára. Megint jöttek a szlalomosok, pár veterán Porschés, akik meséltek az autóik történelméről, majd ők is végigmentek a pályán. Lett öt óra. Viszont az időtervbe meg az van írva, hogy hatkor kezd a Historic. Abban a szabad egy órában plázáztunk egyet (kajáltunk a Mekibe), találkoztunk pár ismerőssel. Amíg bent voltunk, nem tudom milyen program volt kint, de valóban szükség volt ennyire széthúzni az egészet? Miért nem kezdett négykor vagy fél ötkor a másodosztály? 

Na szóval. Elrajtoltak végre az "öregek". Közben azért elég szép számúra duzzadt a nézősereg is. Ezeknek az öreg autóknak a hangjuk valami hihetetlen. A 131 Abarthok, az Mk1-s Escortok, a szívó és turbós Porschék... . Látványban megint a cseh Janota vitte a prímet a Kadettel.

Lement a mezőny, eljöttünk. Hogy mikor, melyik gyorsra tudunk kimenni az még kérdéses. Most, mikor éppen a beszámolót írom, már megy az első futam. Remélem ma is és holnap is kijutunk valahova.   

DuEn képei itt

Salánki Gábor (rallye2.hu) képei itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése